šicí_stroj_brother

Jak na výběr šicího stroje do domácnosti?

Mnohé hospodyňky v posledních týdnech ocenily, že doma mají vlastní šicí stroj. V době, kdy přišla krize kolem nového koronaviru, vláda zavedla povinnost nosit roušky, které ale vůbec nebyly k dostání v obchodech. Proto si lidé museli pomoci sami, zasedli ke strojům a začali šít. Mít doma šicí stroj je ale praktické i z dalších důvodů. Pokud jej plánujete koupit, pak vězte, že je třeba si dát pozor na několik věcí.

Levný či drahý stroj?

Šicí stroje se dnes dají pořídit v mnoha cenových relacích. Nejlevnější stojí pár set korun, kvalitnější modely jsou pak o poznání dražší. V případě, že se jedná o průmyslové šicí stroje, jde jejich cena až do desítek tisíc korun, ty jsou však samozřejmě pro domácí využití zbytečnou investicí.

V první řadě je dobré si ujasnit, nač šicí stroj hodláte využívat, respektive jak často. Pakliže byste ho chtěli mít jen pro jistotu, že třeba někdy v budoucnu budete muset znovu začít šít roušky, je zbytečné kupovat drahé šicí a vyšívací stroje. Bez problému vám postačí levné modely pro začátečníky, u nichž je navíc velmi snadná obsluha, práci na stroji hravě zvládne každý z vás. I tehdy, nepatříte-li zrovna ke zručným kutilům a hospodyňkám.

Roli hrají hnací jednotka a programy

Při výběru šicího stroje záleží na výkonu motoru. Chcete-li na něm šít oblečení, je praktické si pořídit model s výkonnějším motorem. Kvalitní šicí stroje navíc umějí vykonávat řadu druhů vyšívacích procesů, levná zařízení zvládnou spíše jen základní stehy.

Jak je to s velikostí strojů?

Před nákupem šicího stroje si rovněž uvědomte, že přeci jen zabere nějaké místo ve vaší domácnosti. Nechcete-li, aby vám zbytečně překážel, je vhodné zvolit spíše přenosnou variantu, která se dá v případě potřeby přenést třeba do dílny, uschovat do skříně apod. Robustnější šicí stroje už většinou musíte umístit do pokoje nastálo.

Rate this post

Autor příspěvku: Redakce

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.